Jump to content

Neue Kreuzung! Winter- und wüstenharte Nep aus China!


Guest Hans Breuer

Recommended Posts

Guest Hans Breuer

Dies kam grade über die Omnisterra-Mailingliste rein:

I am not sure if this has been reported, but Pier 1 Imports is offering a very hardy Chinese Nepenthes for just $15.00. The plant is totally misidentified and is labeled as Sarracenie (sic) pourpre. The nicely potted plant has colorful 3" pitchers and it will definitely tolerate freezing to elevated desert temperatures. You can see a picture by going to www.pier1.com and keying in 2111895 as the product number. This is one CP my wife does not mind me keeping in the house.

Kauft, Leute, solange der Vorrat reicht!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Decapod73

Pier One verkauft Pflanze? Das wusste ich nicht... es gibt eine hier ins Dorf, ich muss selbst sehen was für Karnivoren sie haben!

Link to comment
Share on other sites

Jens Hottenrott

Polyester, plastic, and wire foliage complemented by a deep-red ceramic pot. :-D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Matthias Jauernig

lol - die kann auch nicht eingehen - perfekte Anfängerpflanze würde ich sagen :-D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Matthias Jauernig

War auch nur ein Spaß - ich meine, weil viele Anfänger gleich mit Kulturbedingungen überfordert sind und sich das Fleischi-Fieber erst gar nicht entwickeln kann :-D

Ernst gesehen wäre es natürlich keine gute Anfängerpflanze, weil man ja auch an den Kulturbedingungen wachsen will - das macht den Reiz der Thematik ja gerade aus. Und wenn einer, der die "Pflanze" dann hat, mal ne richtige Nep. kauft und die nach einer Woche bei ihm eingeht, hat das ja auch wenig Sinn.

Link to comment
Share on other sites

Guest Decapod73

ja, hab' sie selbst heute angesehen. Auf dem Weg dachte ich mir "Ich wusste nicht, daß Pier1 hauspflanze verkauft", und dan sah ich die Seidennepenthes. Ich habe besser wissen sollen, oder mindestens the Pier1 Website zuerst angesehen :oops:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Weitere Informationen finden Sie in unserer Privacy Policy.