Jump to content
Sign in to follow this  
Kreativnils

Dionaea wächst aus Blüte!

Recommended Posts

Kreativnils

Moin allen da draußen,

 

nachdem ich schon einige Zeit hier im Forum bin und mich schon ordentlich durchgelesen habe,

hab ich hab mir gedacht es wird mal Zeit auch mal einen Beitrag zu posten,

weil ich die letzte Woche eine Entdeckung an meiner Dionaea Fused Tooth gemacht hab!

 

Ich wollte außerdem mal wissen, bei wem das auch schon mal vorgekommen ist und wie/ warum

es zu diesen Umständen kommt :dntknw:

außerdem, ob ich das so lassen kann oder abschneiden und in die Erde damit?

 

 

post-3405-0-91083800-1359547718_thumb.jp

 

Gruß Nils

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andre S.

Dieses Phänomen nennt man "false vivipary". Das kommt bei Dionaea öfters mal vor. Auch bei Drosera hatte ich das schon mal.

Wenn du ein Bisschen im Forum suchst wirst du auch einiges darüber finden.

 

Schöne Grüße, Andre! :)

Edited by Andre S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Further information can be found in our Privacy Policy.