Jump to content
Sign in to follow this  
Ralf Mößle

Bestimmungshilfe erbeten

Recommended Posts

Ralf Mößle

Hallo zusammen,

Letztes Jahr habe ich von privat ein Wollgras gekauft. Doch offensichtlich habe ich auch noch extrem Wüchsiges zusätzlich bekommen. Vielleicht könnt ihr mir hier weiterhelfen...

14962514573031334352109.thumb.jpg.c66e8fdc9726790e2894e117e1a959d1.jpg

Vielen Dank schonmal.

 

Viele Grüße Ralf 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Conoderma

Hallo Ralf,

es ist eindeutig eine BINSE - Juncus tenuis ?? Es ist nicht so einfan sie genau zu bestimmen. Sind allesamt sehr wüchsig und auch im Beet oft zu dominant. Bei dir wächst sie ja im Kübel und kann ja auch nichts anrichten mit ihrer Wuchskraft.

Viele Grüsse Manfred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Further information can be found in our Privacy Policy.