Jump to content
Elvis Velten

Drosera felix

Recommended Posts

Elvis Velten

Hallo, und ein gutes neues noch. 

 

Habe mir vor ein paar Tagen Drosera felix Samen gekauft und habe jetzt wieder sprüchliche an gaben zur Aussaat gefunden. Die einen Stratifizieren Kalt auf Torf , andere auf Zellstoff, und wieder andere sähen ganz normal aus.

wie würdet ihr es machen? Oder habt es schon gemacht? Da ich nicht so viele Samen habe möchte ich eine hohe Keimrate haben.

 

grüße Elvis 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siggi_Hartmeyer

Ganz normal aussäen. Die Pflanzen wachsen ganzjährig und brauchen keine Kaltphasen, daher wäre stratifizieren unsinnig. Auch normales Droserasubstrat ist völlig i.O. Bei mir säen die sich im Topf seit Jahren selber wieder aus und wachsen prima.

Drosera_felix_171017_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Further information can be found in our Privacy Policy.