Jump to content
Sign in to follow this  
_greencatcher_

Wiederauftreten von Läusen

Recommended Posts

_greencatcher_

Ich habe an einigen Droseras mit  Lausbefall, dann wurden diese mit Spruzit eingesprüht und jetzt kommen die Läuse immer wieder! Ich habe auch schon die ganzen Blattunterseiten abgesucht und auch schonmal alle Fangblätter abgeschnitten. Was könnte ich noch tun?😁

 

Liebe Grüße Simon

Edited by _greencatcher_

Share this post


Link to post
Share on other sites
Patrick S.

Systemisches Mittel (z.B. Careo) übers Gießwasser.

 

Gerade bei drosera sitzen die Mistviecher oft an Stellen, an die Spruzit nicht rankommt. Alternative wären Wurzelstecklinge.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas G

Läuse sind ein kleines Problem; die kriegt man gut in den Griff. 

Lizetan hilt; einsprühen und abwarten; hat sowohl Kontakt- als auch systemische Wirkung. 

 

Gruß

Thomas. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Further information can be found in our Privacy Policy.