Jump to content
Huabafranze

Merkwürdige Wachstumform

Recommended Posts

Huabafranze

Hallo zusammen, ich habe erst seit diesem Jahr Drosophyllum lusitanicum, aber dieses eine sieht mir etwas anders aus als die anderen. Ist diese Wachstumsform normal?

20190917_113626.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nicky Westphal

Hallo Franze,

 

mal unabhängig von Blütentrieb ist das Drosophyllum m.E. vergeilt. Wenn ich nicht irre waren das mal 2 Triebe. Es sieht aus als wäre da unten am Wachstumspunkt schön mal was abgeschnitten worden. Der Seitentrieb ist dann wohl gleich zu Blüte übergegangen und macht ja aus den Blattachseln neue Verzweigungen. Ich würde aber trotzdem denke, dass es zu wenig Licht bekommt. Dein GWH scheint einiges an Licht wegzunehmen.

 

Grüße Nicky

Edited by Nicky Westphal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Further information can be found in our Privacy Policy.